• 9156
  • 444 مرتبه
  • 1402/02/03 02:07:28 ب.ظ

خواص درمانی سنجد از دیدگاه علمی 3

خواص درمانی سنجد از دیدگاه علمی 3

امام صادق علیه السلام:

📌«گوشت سنجد، گوشت می رویاند؛ پوستش، پوست می رویاند؛ و هسته اش، استخوان می رویاند. سنجد، کلیه ها را گرم می کند؛ معده را دباغی می کند؛ ایمنی از بواسیر و پروستات است؛ پاها را تقویت می کند و ژن جُذام را سرکوب می کند».

📚منبع: كافى، ج 6، ص 361، ح 1.

❤️سنجد و کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا

⏮ثابت شده است که عصاره و دم کرده گل سنجد به کاهش شدت و طول آنفولانزا کمک می کند.

📗یک مطالعه در سال 2004 روی 60 فرد مبتلا به آنفولانزا نشان داد که کسانی که 15 میلی لیتر شربت سنجد را چهار بار در روز مصرف کرده بودند طی 2 تا 4 روز بهبود علائم را نشان دادند.

📙علاوه بر این، مطالعه‌ای روی 312 مسافر هوایی که کپسول‌های حاوی 300 میلی‌گرم عصاره سنجد را سه بار در روز مصرف می‌کردند، نشان داد که افرادی که بیمار می‌شوند، مدت کوتاه‌تری از بیماری و علائم خفیف تری را تجربه می‌کنند.

❤️سنجد و آنتی اکسیدان بالا

☠️در طول متابولیسم طبیعی، مولکول های واکنشی ممکن است آزاد شوند که می توانند در بدن تجمع کنند و این می تواند باعث استرس اکسیداتیو شود و ممکن است منجر به بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و سرطان شود.

✍️آنتی اکسیدان ها اجزای طبیعی غذاها از جمله برخی ویتامین ها، اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها هستند که می توانند به حذف این مولکول های واکنشی کمک کنند.

✅ تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ممکن است به پیشگیری از بیماری های مزمن کمک کند.

🌺گل ها، میوه ها و برگ های گیاه سنجد منبع عالی آنتی اکسیدان ها هستند. به عنوان مثال، یکی از آنتوسیانین های موجود در سنجد ها 3.5 برابر قدرت آنتی اکسیدانی ویتامین E دارد.

🌟علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد که وضعیت آنتی اکسیدانی در افراد 1 ساعت پس از نوشیدن 400 میلی لیتر آب سنجد بهبود یافته است. 

✔️مطالعه دیگری روی موش‌ها نشان داد که عصاره سنجد به کاهش التهاب و آسیب بافت اکسیداتیو کمک می‌کند.

📚منبع

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط