• 9075
  • 492 مرتبه
  • 1402/01/21 07:15:17 ب.ظ

خواص درمانی سنجد از دیدگاه علمی 1

خواص درمانی سنجد از دیدگاه علمی 1

امام صادق علیه السلام:

📌«گوشت سنجد، گوشت می رویاند؛ پوستش، پوست می رویاند؛ و هسته اش، استخوان می رویاند. سنجد، کلیه ها را گرم می کند؛ معده را دباغی می کند؛ ایمنی از بواسیر و پروستات است؛ پاها را تقویت می کند و ژن جُذام را سرکوب می کند».

📚منبع: كافى، ج 6، ص 361، ح 1.

😱امروزه شیوع و گسترش "پوکی استخوان" و بیماری هایی مانند آرتروز بویژه در زنان تبدیل به کابوسی وحشتناک در بسیاری از کشورها شده است و پوکی استخوان، چهارمین عامل مرگ‌ومیر در جهان است و از هر 4 نفر بالای 25 سال، یک نفر مبتلا به آن است!

✍️علاوه بر میوه کوچک و شیرین آن، از هسته، گل و همچنین برگ‌های درخت سنجد برای سلامتی و در صنایع بزرگی مانند صنعت دارو، آرایشی و بهداشتی و البته صنعت ساخت عطر مورد استفاده قرار می گیرد.

🛑سنجد از دیرباز تاکنون یکی از پرمصرف ترین گیاهان دارویی در جهان محسوب می شود.

🔰از نظر تاریخی، از گل ها و برگ های آن برای تسکین درد، تورم، التهاب، تحریک تولید ادرار و تحریک عرق و از پوست آن نیز به عنوان مدر، ملین و برای ایجاد استفراغ استفاده می شده است.

🛄 در طب عامیانه هم از آب آن بعنوان ملین و ادرارآور  و جهت درمان آنفولانزا، عفونت، سیاتیک ، سردرد، درد دندان، درد قلب و درد عصبی و همچنین برای رفع علائم سرماخوردگی و آنفولانزا، حمایت از سلامت قلب و مبارزه با التهاب و عفونت و... استفاده می شود.

🖇در ادامه به مهم ترین خواص آن اشاره خواهیم نمود.

📚منبع
 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط