• 8126
  • 1500 مرتبه
  • 1401/08/24 03:31:37 ب.ظ

داروی حضرت محمد (ص)

داروی حضرت محمد (ص)

مرکب هشت (داروی حضرت محمد صلی الله علیه و آله) 

 ترکیبات و طرز تهیه:
یک رَطل (چهارصد و هجده گرم) سیر بدون پوست و تمیز شده را در ظرف بریزند، سپس روی آن یک رطل (چهارصد و هجده گرم) شیر تازه گاو بریزند  و روی آتش ملایم بگذارند تا جذب سیر شود، سپس آن را از آتش بردارند تا سرد شود و بعد یک رطل (چهارصد و هجده گرم) روغن زرد گاوی تازه روی آن بریزند، و دوباره روی آتش ملایم بگذارند تا آرام‌ آرام جذب سیر شود، سپس باز آن را از آتش بردارند و به آن یک رطل (چهارصد و هجده گرم) عسل اضافه کنند و دوباره بر آتش ملایم بگذارند تا جذب سیر شود، و در این مرحله سیر کاملاً متلاشی می‌شود، در این مرحله آن را از آتش بر می‌داریم و به اندازه دو درهم (حدوداً شش و نیم گرم) گزنه به آن اضافه کنید و مخلوط کنید و آنقدر مواد را فشار میدهیم تا گلوله سفتی شود، در نهایت باید آن را در ظرفی شیشه‌ای که دیواره آن روغن مالی شده قرار داده و زیر خاک یا جو به مدت شش ماه در طول بهار و تابستان دفن کنید و در فصل پاییز و زمستان می‌توان از آن استفاده کرد.

 نکته: این دارو باید زمانی ساخته شود که روی زمین گیاه وجود داشته باشد و گاوها بچرند و از شیر و روغن آنها استفاده کرد (ترجیحا گاو بومی).
 نکته : اگر گل گزنه باشد بهتر است.
 نکته : ترجیحا کمی از سیر وحشی استفاده شود ولی ضرورت ندارد البته از سیر چینی استفاده نشود چون خاصیتی ندارد.
 نکته :هریک از مواد که باید جذب سیر شود حدود هشت ساعت طول می‌کشد و با کارهای دیگر مانند کندن پوست سیر و ... ساخت این دارو حدود دو روز زمان می‌برد. 

طریقه مصرف:
صبح بصورت ناشتا به اندازه یک گردو؛ که دو یا سه بار مصرف آن کافی است البته اگر خوب درست شود یک بار هم کافی است.

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}