• 5313
  • 1795 مرتبه
  • 1400/09/16 02:53:30 ق.ظ

درمان بواسیر2

درمان بواسیر2

 داروی بواسیر ماده و داروی بواسیر نر. 
مهم ترین داروست و دو مرحله ای است ، یکی داروی بواسیر ماده و یکی داروی بواسیر نر . بواسیر ماده : امام باقر علیه السلام به شخصی که مبتلا به بواسیر ماده بود (خون ریزی شدید داشت تا جایی که رنگ چهره اش زرد بود) و داروهای زیادی برای بواسیر خود استفاده کرده و درمان نشده بود فرمود موم عسل بگیر و روغن ایرسا ( زنبق ، رازقی و سوسن آزاد هم به آن می گویند) و سماق و لبنی عسل (صمغ درخت اصطرک) و سرو کتان (بذر کتان یا میوه ی درخت سرو)  هم بگیر آن ها را در ظرفی روی آتش قرار بده زمانی که آب شد مخلوط کن و اندازه ی یک نخود آن را روی مقعد قرار بده به اذن خداوند تبارک و تعالی خوب خواهی شد .  آن شخص بعد از مصرف این دارو گفت قسم به خدا این کار را انجام ندادم مگر یک مرتبه تا اینکه خوب شدم و تمام مشکلم برطرف شد و بعد از آن هیچ خون و دردی ندیدم .                                                                                                         بواسیر نر (ساچمه ای) : این دارو را نیز امام باقر علیه السلام برای شخصی که به بواسیر نر مبتلا بوده سفارش فرموده اند و شاخص ترین درمان بواسیر ساچمه ای یا نر است . فرمودند یک دانه بِلادُر ( میوه ای پهن شبیه به هسته ی خرما که داخل خود نوعی شیره دارد که پس از دیدن آتش این شیره دود می کند) بگیر و آن را به سه قسمت تقسیم کن و یک گودال مختصری بکن و در آن گودال آتش درست کن و یک قطعه از بلادر را داخل آتش بیانداز و سنگی که وسط آن را سوراخ کرده ای روی آن گودال بگذار و جوری روی آن سنگ بنشین که مقعد روی آن سوراخ قرار گیرد این دود و گرما به مقعد می رسد و باعث خشک شدن و کنده شدن یا آب شدن این ساچمه ها می گردد که پس از آن مقعد دچار خون ریزی می شود . اگر با دفعه ی اول کنده نشد یک قطعه ی دیگر بلادر را به همین روش استفاده کن تا کنده شود و به همین منوال . و سپس فرمودند پس از کنده شدن بواسیر همان دارویی که برای بواسیر ماده  (موم ، روغن ایرسا ، سماق ، لبنی عسل ، سرو کتان ) را روی زخم بگذار . شخص مبتلا به خداوند متعالی قسم خورد که با یکبار استفاده از این دارو خوب شد . (ما نیز برای هر کس تجویز کردیم نفع زیادی دید و مکرر تجربه شده است ) .                                                                                                                                 
  تذکر : بلادر سمی است و هنگام استفاده از این دارو نباید دود آن تنفس شود ، ماسک بزنند .
نکته : می توان به جای سنگ از کوزه ی سفالی که ته آن سوراخ است استفاده نمود .
نکته : بلادر های امروزی ریز است می توانند نصف کنند و هر بار نصف آن را استفاده کنند اگر هر بار دود بلادر تمام شد ولی ساچمه ها جدا نشد نصف دیگر را بیاندازند تا نصف سوم . اگر باز ساچمه ها جدا نشد در مراحل بعد هم هر بار سه تکه بلادر دود کنند و استفاده کنند تا درمان شوند .

  سوره ی یس . امام صادق علیه السلام برای درمان بواسیر فرمودند سوره ی یس را با عسل در ظرفی بنویسند ، سپس روی آن آب بریزند و آن را بنوشند .

  دعایی برای درمان بواسیر . حضرت امیر علیه السلام فرمودند کسی که بواسیرش را با این عوذه تعویذ کند از بواسیر راحت خواهد شد و این کفایت می کند به اذن خداوند تبارک و تعالی . (شخص بیمار دعا را بخواند) . 
« ياجواد ياماجد يارحيم ياقريب يامجيب يابارئ ياراحم صل على محمد وآله واردد علي نعمتك، واكفني أمر وجعي. »

 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط