• 10230
  • 48 مرتبه
  • 1403/05/16 02:09:06 ق.ظ

میوه های برتر

میوه های برتر

🔸🔹🔸

💠 میوه های برتر

❇️ تمام میوه ها خالی از خاصیت نیستند، ولی بعضی از میوه ها ویژگی خاصی دارند و برتر محسوب می‌شوند و شاید بشود گفت که میوه مؤمنان است .

🔹یک مؤمن باید بداند این میوه ها، مهم تر از باقی هستند؛ زیرا پیامبر و ائمه علیهم السلام سفارش کردند از این میوه ها استفاده شود .

🔅 میوه های مؤمن به شرح زیر است :

1️⃣ انار به عنوان میوه اول و میوه برتر است و خواص زیادی دارد و با ایمان نیز ارتباط دارد؛ زیرا هر انار شیطان را به مدت چهل روز از انسان دور می‌کند، وسوسه سینه و تعلق به دنیا را از بین می‌برد، علاوه بر منافع مادی فراوانی که دارد.

2️⃣ میوه بِه، شاید بتوان گفت بِه میوه مؤمن تنها است، زیرا در طعم او کمی گیرنده و شاید هم تلخی و شیرینی کمتری و دارای سفتی است و کمتر کسی آن را نمی‌خورد، بجز کسی که سفارش پیامبر و ائمه علیهم السلام را به جان بخرد و حرف آن ها برای او فصل الخطاب باشد .

💎 میوه بِه، روی اخلاق انسان تاثیر دارد؛ زیرا ترسو را شجاع، خسیس را سخاوتمند،  و قلب مؤمن را اصلاح می‌کند و باعث زیبائی شده و رخساره انسان را با نشاط می کند، درست مانند نماز شب است .

3️⃣ سیب، همه انواع سیب منافع خیلی زیادی دارد؛ زیرا انسان را از پزشک و داروهای حرام و پزشکی شیمیائی دور می‌کند .

🔰 سیب درمان صالحان و اوصیای الهی است و در حقیقت یک داروخانه حلال به شمار می رود، دقیقا مقابل داروهای حرام موجود .

🔺 سیب را حتما قبل از خوردن ببوئید و سیب سرخ را نگاه کنید. 

4️⃣ انجیر شباهت زیادی به میوه بهشتی دارد، هسته ندارد و خدا به این میوه قسم خورده که نشان از اهمیت آن دارد. 

💠 منفعت عمده تین (همان انجیر) این است که انسان را دلرحم می‌کند و قساوت قلب را از بین می‌برد و اشک چشم را زیاد می‌کند و دل ها را نازک و با رحم می‌کند. 

5️⃣ گلابی جزو میوه های مؤمنین است، زیرا تمام دردهای درون را تسکین می‌دهد و عمده منافعش تقویت قلب، افزایش شجاعت و دست و دل بازی در انسان است. ‌

6️⃣ آلو، بخصوص آلوی سیاه؛ زیرا دلها را خنک می‌کند و عصبانیت و بی رحمی را از بین می‌برد، هم علاج غلبه صفرا وهم علاج غلبه خون است و به طور کلی علاج کل مشکلات گرم مزاجی است و از طرف دیگر کم کننده شهوت، تکبر، سرکشی و وحشت است .

7️⃣ خربزه فوائد زیادی دارد و دَه فایده (که حداقل فوائد آن است) برای آن ذکر شده، هم پیامبر اکرم و هم امام رضا علیه السلام به مصرف این میوه سفارش کردند و منافع آن را ذکر کردند، امام رضا علیه السلام در قالب شعر منافع آن را بیان نمودند .

🔸 ماء وحلواء وقیحانة             فاکهة حرض طعام أدام

🔹 تنقی المثانة تصفي الوجوه    تطیب النکهه عشر تمام 

🔸 یعنی آب حلوا معطر میوه  شوینده نان و خورشت است

🔹 مثانه را پاک می‌کند، صورت را صاف می‌کند و بدن را خوشبو می‌کند، ده فایده کامل .

🔸 خربزه میوه مبارک طیب و طاهر مقدس و پاک کننده قلب است و خدا را خشنود می‌کند. 

🔹 آن را ببوئید و ببوسید . 

❇️ خانه یک مؤمن نباید از این میوه ها خالی باشد و اگر این میوه ها در خانه یک نفر دیده شد، این نشانه ایمان و عمل او به سفارش اهل بیت علیهم السلام است .

8️⃣ مرکبات در حد انار مورد عنایت پیامبر و نگاه کردن به آن دوست داشت و میوه آل محمد به حساب می آید . سبزش را حتما نگاه کنید .

9️⃣ عناب، زیرا برتری عناب بر دیگر میوه ها مانند برتری اهل بیت بر دیگر مردمان است.

🔟 سنجد، که پوستش پوست را می‌سازد، گوشتش گوشت را می‌سازد و هسته اش استخوان ساز است، کلیه را گرم می‌کند و تب را درمان می‌کند. 

1️⃣1️⃣ موز، میوه بهشتی است و در قرآن ذکر شده، باعث رشد کودکان و چاقی آن ها می گردد.

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط