• 5274
  • 1521 مرتبه
  • 1400/09/14 01:38:56 ق.ظ

برکات عید غدیر

برکات عید غدیر

 یکی از برکات عید غدیر ، عید ولایت و امامت است .
 و یکی از ثمرات این عید بوجود آمدن طب اسلامی و صدور ده الی یازده هزار روایت طبی بمعنای صدور یازده هزار نسخه طبی می باشد که هر نسخه اش میتواند یک کتاب یا حتی یک دانشگاه و یا حتی کل علم طب باشد .

و این حقیقت به روشنی در کلام خدا متجلی میشود و بالتبع در کلام پیامبر و اولیای الهی .

مشاهده میکنیم در کلام حضرت امیر سلام الله علیه که میفرمایند  إنَّ فِي القُرآنِ كُلَّ عِلمٍ إلاَّ الطِّبَّ؟ : أما إنَّ فِي القُرآنِ لاَيَةً تَجمَعُ الطِّبَّ كُلَّهُ:  « وَكُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ » .
  ـ در پاسخ به اين پرسش كه [چرا ]در قرآن، هر دانشى جز دانش طب هست؟ ـ  : هان! در قرآن ، آيه اى است كه همه طب را يك جا در خود ، گِردآورده است :  «بخوريد و بياشاميد و اسراف نكنيد» .  

♻️   فى وَصيَّتِهِ لاِبْنِهِ الْحَسَنِ عليه  السلام  يا بُنَىَّ أَلا اُعَلِّمُكَ اَرْبَعَ خِصالٍ تَسْتَغْنىبِها عَنِ الطِّبِّ؟ فَقالَ: بَلى يا اَميرَ الْمُؤْمِنينَ، قالَ: لاتَجْلِسْ عَلَى الطَّعامِ إِلاّ وَ  اَنـْتَ جائِعٌوَلا تَقُمْ عَنِ الطَّعامِ إِلاّ وَ  اَنـْتَ تَشْتَهيهِ، وَجَوِّدِ الْمَضْغَ، وَ إِذا نِمْتَ فَاعْرِضْ نَفْسَكَ عَلَىالْخِلاءِ فَإِذَا اسْتَعْمَلْتَ هذَا اسْتَغْنَيْتَ عَنِ الطِّبِّ.
و یا خود حضرت امیر علیه السلام در سفارشى به فرزند خود امام مجتبى عليه  السلام  فرمودند: فرزندم ! آيا چهار نكته به تو نياموزم كه با رعايت آنها از طبابت بى نياز شوى؟ عرض كرد: چرا، اى امير مؤمنان.
حضرت فرمودند: تا گرسنه نشده اى غذا نخور و تا اشتها دارى از غذا دست بكش و غذا را خوب بجو و قبل از خوابيدن قضاى حاجت كن. اگر اين نكات را رعايت كنى، از طبابتبى نياز مى شوى.

 ملاحظه میفرمائید نصف آیه ی قرآن تمامی علم طب را در بر میگیرد و یا یک روایت حضرت امیر علیه السلام انسان را از طب بی نیاز میکند .
 ما یازده هزار روایت داریم پس در حقیقت ما فوق علم طب را داریم .

 یک احمقی پیدا میشود ومیگوید ما طب نداریم یا اسلام طب ندارد و روایات طب ضعیف السند است زیرا قرآنی که داریم روایت حفص از عاصم و اینها ثقه نیستد .

❕زمانیکه نصف آیه ، کل طب را در بر میگیرد یا یک روایت از طب بی نیازمان میکند چگونه ما طب نداریم مگر اینکه منظور این مستشکل از کلمه ما غیر مسلمانان باشد .
چون خودش کافر است میگوید ما کافران طب نداریم ما هم میدانیم شما از ما مسلمانان نیستید .
همه ی عامه کتابهایی بنام طب النبی دارند هم شیعیان کتابهای طب النبی و طب الائمه دارند پس چگونه این افراد وجود طب اسلامی را منکر میشوند !؟

خلاصه این از برکات غدیر است این دانش با ارزش و این گنجینه های گران بها از برکت غدیر ، ولی نیاز به کار دارد باید معلوم شود این نصف آیه چگونه کل طب را در بر میگیرد نباید صبر کنیم تا اروپا این معنی برای ما ثابت کند یا منتظر بمانیم که آنها این معنی را تایید کنند تا ما قبول کنیم! 
باور کنید این افراد معترض یک ذره ایمان به قرآن و اهل بیت علیهم السلام  ندارند و همیشه به این انوار و علوم این بزرگان با شک و تردید نگاه میکنند و حتی قرآن را قبول ندارند چون حاضر نیستند سلامتی خودشان را به دست قرآن بسپارند ولی با اطمینان و بدون هیچ مدرکی خود را به دست اروپا وطب اروپایی می سپارند .

 افرادی که به درجه ی اجتهاد در طب اسلامی رسیدند و بیشتر شاگردان حقیر معنای کلوا واشربا را میفهمند و شمای مستشکل نمیفهمید و فکر نکنم صلاح باشد شمای معترض بر اجازاتی که داده شده خورده بگیرید زیرا طب در تخصصت نیست و دخالت در چیزی که تخصصت نباشد معنی ندارد جز حسادت و احساس کوچکی .
 خدا ما را از شر نفس اماره به برکت روز غدیر محافظت بفرماید .

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}