• 8859
  • 257 مرتبه
  • 12/15/1401

داشته های با ارزش

داشته های با ارزش

🔺 بیشتر بشر نوعاً یک سری چیزهایی دارند که وسایل شخصی محسوب می شوند و گاهی نوع این وسایل معرّف شخصیت و ماهیت انسان و اعتقاد و گرایش هایش می باشند .

🔰 البته انسان گاهی این وسائل را با خودش حمل می کند بخصوص در سفر، و گاهی فقط در منزل نگه می دارد و از آن ها استفاده می کند .

💠 اما وسایل یک مؤمن و کسی که به طب اسلامی اعتقاد دارد به شرح ذیل است:

1- مهر و تربت امام حسین علیه السلام، هم برای نماز، هم برای استشفا، و هم اینکه تربت حامل خود را حفظ می کند و از مکر دشمن محافظت می نماید .

2- تسبیح یکی از ابزار لازم و ضروری مؤمن است که برای تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها و دیگر اذکار و هم برای استخاره می تواند مفید باشد .

3- مسواک، و اگر مسواک اراک باشد بهتر است و در غیر اینصورت مسواک زیتون یا بید، توجه داشته باشید که مسواک پلاستیکی به هیچ وجه توصیه نمی شود .

4- خلال، البته اگر خلال پیامبر صلی الله علیه وآله باشد خیلی بهتر است و در غیر این صورت هر چوب تمیز و باریک کفایت میکند، بجز چوب انار، نی برگ درخت خرما و چوب ریحان، خلال های چینی توصیه نمی شود چون از بامبو که یک نوع نی است تولید میشود .

5- شانه، و اگر شانه عاج یا شانه استخوان فیل باشد خیلی بهتر است و در غیر این صورت شانه چوبی، شانه پلاستیکی به هیچ وجه توصیه نمیشود .

6- عطر، به خصوص عطرهای طبیعی هر چند گران باشد، مانند مشک و عنبر واقعی و عود و خلوق .

7- سرمه دان، این مورد هم خیلی تأکید شده که پیامبر صلی الله علیه واله هر جا می رفتند سرمه دان را با خودشان می بردند، و شاید سرمه دان فلزی با میله عاج بهتر باشد .

8- انگشتر، بهترین انگشترها عقیق یمانی، فیروزه، یاقوت و حدید چینی است و اگر این چهارتا را داشته باشد بهتر است .

9- چوب نقد یعنی چوب درخت بادام تلخ که انسان با خودش این سمت و آن سمت ببرد برای حفظ او مفید است و برای تکیه دادن نیز مفید است .

🔟 دستمال، که بهترین نوع آن دستمال پنبه ای است، البته اکنون با توجه به شرایط استفاده از دستمال کاغذی گزینه بدی نیست.

💢 البته چیزهای دیگر می تواند مشترک باشد، مانند: ناخنگیر، قیچی، چاقوی میوه، قرآن کریم، مفاتیح، آینه و غیره .

🌐 دفتر آیت الله تبریزیان 
 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط