• 8622
  • 933 مرتبه
  • 11/16/1401

اهداف طب اسلامی - قسمت دوم

اهداف طب اسلامی - قسمت دوم

12- زندگی در هوای آزاد و نوشیدن آب سالم و طبیعی به دور از هوای آلوده و آب کلردار و غیره .

13- انتخاب و ساختن ساختمان ها بدون آهن و سیمان و هر نوع فلز و مواد شیمیائی و حتی پلاستیک .

14- جایگزین کردن نان جوی سالم و طبیعی تهیه شده به روش طبیعی به جای نان گندم (به خصوص نانی که با گندم تراریخته روی آهن پخته شده و به آن انواع افزودنی های شیمیایی مثل جوش شیرین، آهن، مخمرهای شیمیائی، و.... اضافه کرده اند) متأسفانه امروزه اکثر نان ها روی آهن پخته شده و در روایات اشاره شده که آهن نجس است و متأسفانه نان های امروزی از نظر طبی نجس محسوب میشوند.

15- استفاده از لباس های سالم و طبی بدون نایلون و اکرلیک و رنگ صنعتی، یعنی همان پارچه های قدیمی پنبه کتان یا پشم با رنگ طبیعی  .

16- استفاده از نمد گلیم و قالی های بافته شده از پشم و رنگ طبیعی .

17- استفاده از چوب و اثاثیه چوبی به جای MDF و ورق و پلاستیک و مانند آن ها .

18- استفاده نکردن از دستگاه های پر نور مانند تلویزیون و موبایل و کامپیوتر و مانند آن ها .

19- تنظیم خواب و خوابیدن اول شب و بیداری بین الطلوعین یعنی بعد طلوع فجر و شروع کار و فعالیت در آن زمان، زیرا بهترین زمان برای فعالیت است و زمان تقسیم رزق روزی و زمان هوای صاف و پر انرژی است .

20- دور شدن از اخبار پر استرس و نگران کننده  .

21- خواندن مداوم قران در شب و اول صبح و خواندن انواع دعاها به خصوص دعاهای درمانی  .

22- جایگزین کردن طب و داروی اسلامی و گیاهی به جای طب و داروی شیمیائی مگر هنگام ناچاری . همچنین عدم زدن واکسن حتی برای کودکان و جایگزین کردن مواردی که در طب اسلامی به عنوان پیشگیری از بیماری ها مطرح شده است .

23- صرف کردن وقت اضافه در خواندن و شنیدن کلام اهل بیت علیهم السلام و روایات آن ها به جای مطالعه و تعمق در حرف این و آن و نظر این و آن و تبدیل همه مردم به راوی و قاری حدیث.

24- رعایت سبک زندگی اسلامی و استفاده از محصولات اسلامی در تمام کارها مانند حمام، زینت، عطر، رنگ، آرایش، شوینده، سفر، ارتباطات، و ترویج صله رحم، رعایت حال همسایه، رعایت اخلاق اسلامی، محبت کردن، صدقه دادن، کمک به ایتام و نیازمندان و مانند این ها  .

❇️ البته مراد تمام طب اسلامی و سبک زندگی اسلامی است هر چند بیشتر آن ها امروزه در حد محال و خیال تصور می شود و عمل به آن ها خیلی سخت و غیر ممکن به نظر می رسد ولی امید و آرزو داریم که مؤمنین در این راه دشوار قدم بردارند و در حد توان به تحقق این آرزوها کمک کنند، زیرا بدون عمل به روایات اهل بیت علیهم السلام یار امام زمان شدن دور به نظر می رسد.

🔰 دفتر آیت الله تبریزیان 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط