• 7991
  • 3633 مرتبه
  • 05/22/1401

فواید صله رحم

فواید صله رحم



🌷امام رضا علیه السلام: مردی که سه سال از عمرش باقی مانده، صله رحم می کند، خدا عمرش را سی سال قرار می دهد و خدا هر چه خواهد می کند.

🌷امام باقر علیه السلام: صله ارحام، اعمال را پاک می کند، اموال را زیاد می کند، بلا را دفع می کند، حساب را آسان می سازد، و اجل را به تأخیر می اندازد.

🌷امام صادق علیه السلام:صله رحم، خلق را نیکو و دست را با سخاوت، و نفس را پاکیزه، و روزی را زیاد کند و اجل را به تأخیر اندازد.

🌷امام رضا علیه السلام: صله رحم کن،هر چند به دادن آب به آن ها باشد، و بهترین صله رحم آزار نرسانیدن به آن هاست، و صله رحم مرگ را تأخیر اندازد و موجب دوستی خانواده شود.

🌷امام صادق علیه السلام: چیزی که عمر را زیاد کند، جز صله رحم نمی دانم، تا آنجا که مردی که عمرش سه سال است، سی سال کند و مردی که عمرش سی و سه سال است و قطع رحم کند، خدا سی سالش را کم کند، و عمرش را سه سال قرار دهد.

🌷پیامبر صلی الله علیه وآله: گاهی مردمی بی دین و بد کردارند ولی صله رحم می کنند، پس خداوند اموالشان را زیاد می کند و عمرشان را طولانی می کند، تا چه برسد که نیکوکار باشند و صله رحم کنند.

🌷امام علی علیه السلام: به ارحام خود بپیوندید، هر چند با سلام کردن باشد، زیرا خداوند در قیامت در مورد خود و ارحام سوال و باز خواست می کند.

🌷امام سجاد علیه السلام: قطع کننده رحم، را دوست خود نگیرید زیرا خداوند در سه جای قران کریم او را مشمول لعن خود قرار داده است.

🌷پیامبر صلی الله علیه وآله: هر کس دوست دارد خدا عمرش را طولانی کند، و روزی اش را توسعه دهد،باید صله رحم کند،زیرا روز قیامت، خویشاوند انسان زبان تند و تیزی دارد، که می گوید: پروردگارا! احسان کن با هر که با من احسان کرد، و ببر، از هرکه از من برید، و مردی با ظاهری نیکو و خوب دیده می شود، ولی چون از خویشاوند خود بریده است به قعر جهنم سرنگون شود.
 

🌷روایت:صله رحم، عمر را زیاد می کند.

🌷روایت:صله رحم،روزی را زیاد می کند.

🌷روایت:صله رحم،ثواب اعمال را زیاد می کند.

🌷روایت:صله رحم،اموال را زیاد می کند.

🌷روایت:صله رحم ،بلاها را برطرف می کند.

🌷روایت:صله رحم، حساب روز قیامت را اسان می کند.

🌷روایت:صله رحم، انسان را مشمول رحمت خدا می کند.

🌷روایت:صله رحم ،اخلاق را نیکو می کند.

🌷روایت:صله رحم،انسان را سخاوتمند و با گذشت می کند.

🌷روایت:صله رحم،روح و جان انسان را پاک و شاداب می کند.

🌷روایت:صله رحم،موجب محبت و دوستی می شود.

🌷روایت:صله رحم،موجب ابادانی جامعه و شهر و دیار می شود.

🌷روایت:صله رحم،انسان را از زمین خوردن حفظ می کند.

🌷روایت:صله رحم،فقر را بر طرف می کند.

🌷روایت:صله رحم،امام زمان علیه السلام را مسرور و شاد می کند.

🌷روایت:صله رحم،انسان را از مردن بد-مثل:سوختن،طعمه حیوانات شدن،بیماری های سخت و خفت بار-محافظت می کند.
 

📚 منبع:اصول کافی ج2 ص150

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}