• 7931
  • 549 مرتبه
  • 05/13/1401

مکان ظهور امام زمان عجل الله

مکان ظهور امام زمان عجل الله

آیا امام زمان از مغرب ظهور می‌کنند؟

🔸 حضرت آیت الله تبریزیان که در کتابی با عنوان "العد التنازلی فی علائم ظهور المهدی آخر اوصیاء الرسول" به بیان دقیق حوادث و علائم ظهور حضرت پرداخته و طبق نصوص دینی تاکید می‌کنند که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از غرب ظهور می‌کنند و به سوی شرق خواهند آمد، انتشار بخشی از این ادله بازتاب‌هایی در فضای مجازی داشته و عده‌ای پیرامون این مسأله دینی ایجاد شبهه کرده‌اند.

🔸به مناسبت تبیین بیشتر علائم ظهور، حضرت آیت الله تبریزیان در یک نشست تصویری و مجازی به تبیین مکان ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف پرداختند.

🔸 حضرت آیت الله تبریزیان حفظه الله ضمن اشاره به مباحث ظهور و نشانه‌های آن، به تحلیل و تبیین برخی از نشانه‌ها همچون طلوع خورشید از غرب پرداختند؛
ایشان تاکید کردند که روایات متعددی بالغ بر 20 روایت محکم وجود دارد که محل ظهور حضرت بقیه الله علیه السلام را غرب معرفی می‌کند و علمای به نامی همچون شیخ مفید، شیخ طبرسی، علامه حلی، شیخ عباس قمی و سید نعمت الله جزایری نیز این مطلب را ذکر کرده‌اند.

🔸 روایات به این مساله اشاره دارند که اصل و ریشه امام در شرق است ولی شروع یا محل اولیه ظهور در غرب خواهد بود و استقرار حکومت‌شان در شرق یا همان مکه مکرمه یا مکان‌های دیگری که در روایات به آنها اشاره شده که همگی در شرق هستند.

🔸 ایشان همچنین تاکید کردند که علت مسیحی و غربی بودن مادر امام زمان نیز قابل تامل جدی است که چرا خداوند متعال باید منجی بشریت را از پدری عرب و امام معصوم و از مادری غربی و مسیحی به دنیا بیاورد.

🔸 در انتها ایشان با توجه به نزدیکی مسیحیان به اسلام و اشاره نصوص دینی به این نزدیکی، خاطرنشان کردند که ظهور با نزدیکی اسلام و مسیحیت رخ خواهد داد.
 

🔻 مشاهده نسخه کامل فیلم در آپارات
 

🔻 مطالعه متن کامل بیانات آیت الله تبریزیان پیرامون مکان ظهور
 

 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}