• 9727
  • 355 مرتبه
  • 1402/07/16 11:11:28 ب.ظ

ولایت فقیه و طب

ولایت فقیه و طب

💠 این دو مسأله وجوه تشابه زیادی دارند، زیرا تقریبا این دو در یک دوره و در دو زمان نزدیک به هم مطرح شده اند، شاید با فاصله چند سال.

🔺 وجه تشابه مهم دیگر این دو این است که در گذشته مغفول عنه بوده و یا شرایط مطرح کردنشان نبوده، بخصوص طب اسلامی که فقط در فضای اسلامی و دولت اسلامی قابل مطرح شدن و موفقیت است .

⚜️ این دو هنگامی که مطرح شدند مورد استقبال شایان قرار گرفته و یک دگرگونی و تحول عمیق ایجاد کردند، منتهی در اولی بیشتر و دومی کمتر است .

〽️ و هر دو از مسائلی هستند که نیاز به نگاه عمیق و فطنت و تیز هوشی و ریز بینی زیادی دارند تا از منابع فقهی و روائی استنباط گردند .

🔰 شاید کلمه طب اسلامی و کلمه ولایت فقیه با این اسم در روایات مطرح نشده باشند، ولی وجود پر رنگی در روایات دارند و برای ولایت فقیه ده طایفه از روایات وجود دارد .

✅ همچنین برای طب هزاران روایت وجود دارد و صدها کتاب از برجسته ترین علما و فقهای طایفه و خود ائمه اهل بیت علیهم السلام نگاشته شده .

❇️ طب اسلامی نیاز مبرم به حمایت و پشتیبانی دارد و برای همه روشن است که حیات طب اسلامی به حیات ولایت فقیه وابسته است  و بعید می‌دانیم اگر خدای نکرده اتفاق ناگواری بیفتد چیزی از طب اسلامی باقی بماند .

🔺 همیشه و همواره متصدیان طب و مسائل پزشکی یعنی مسئولین افراد کم اعتقاد بلکه مخالف اسلام و طب اسلامی هستند بلکه حتی در شرایط موجود وامروزه اینچنین هستند منتهی با محدودت‌هایی مواجهند .

🔰 ما این فرصت طلائی برای مطرح کردن طب اسلامی و تبدیل این طب به طب خانگی و بومی را غنیمت شمردیم.

💠 و امیدواریم ان‌هائی که دست اندر کارند یک مقدار زمینه را برای شکوفا شدن این دانش با ارزش و مورد نیاز دائم مومنین فراهم سازند خصوصا در این دوره که دشمنان بشریت طب را یک وسیله و یک ابزار برای تجارت نا عادلانه قرار دادند ، تا جایی که از پزشکی به عنوان وسیله ای برای اهداف شوم مانند کم کردن جمعیت زمین و انحصار ثروت و قدرت بهره می برند

🔹 افرادی وجود دارند که نفعشان و اهداف اقتصادیشان در گرو تضعیف طب اسلامی و ایجاد شکاف بین مسئولین و متصدیان طب اسلامی است و به هر نحوی سعی در ایجاد این شکاف دارند .

🌐 دفتر آیت الله تبریزیان 
 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط