• 9725
  • 324 مرتبه
  • 1402/07/14 05:34:05 ب.ظ

عبور از پزشکی مطب محور

عبور از پزشکی مطب محور

✅ سالهاست برخلاف سیاست هایی که کشور باید به سوی آنها برود یعنی عدالت در درمان ، متاسفانه تحت فشار مافیای پزشکی به سمت پزشکی مطب محور پیش رفته تا جایی که امروز مطب ها عملا دکان پزشکان محسوب می شوند!!!

✅ جالب اینجاست این دکان ها بر خلاف سایر دکان ها قانونی هم ندارند!!! به عبارتی در این دکان ها هر کاری برای سودجویی پزشک صورت می گیرد و علاوه بر انواع تخلفات، در تعرفه نیز تخلف می کنند و جالب تر آنکه سازمان صنفی و خصوصی نظام پزشکی هم که مجوز این دکان ها را صادر می کند! متکی به رای خود دکان دارهاست! پس علاوه بر اینکه بر این دکان ها به دلیل تعارض منافع نظارتی نمی کند بلکه از تخلفاتشان نیز دفاع می کند و شگفت اینکه برای تخلفات تعرفه ای آنها به سازمان تعزیرات مراجعه و با مجری قانون وارد مذاکره و چانه زنی نیز می شود که از تخلفات چشم پوشی کنند!!! مشاهده این موارد تناقض و تعارض منافع در کنار این موضوع که اولویت دادن منافع مردم بر منافع پزشکان از وظایف این سازمان بوده است!!!، هر انسانی را تا سر حد سکته می برد!

✅ امروز اساس عدالت عبور از پزشکی مطب محور است، مطب ها باید تعطیل و پزشک به بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی بازگردد، سیاست های کلی سلامت یک به یک به درستی اجرا و با تقاضای القایی که توسط مطب محوری گسترش می یابد طبق سیاست های کلی سلامت مبارزه شود .

✅ درمان در مناطق محروم و کم برخوردار پیگیری شود. مطب محوری به مرور حذف و پزشکان در مراکز درمانی کار کنند ، با مطب های متخلف برخورد قانونی و پروانه آنها فورا لغو و پزشک متخلف که رویه تخلف را پیش گرفته محروم از طبابت شود تا درس عبرت سایر متخلفین این صنف گردد. اختیار صدور پروانه طبابت و مطب که اموری حاکمیتی هستند از سازمان صنفی و خصوصی نظام پزشکی سلب شود . نظارت بر پزشکان تقویت و نظارت توسط خود پزشکان و افراد دارای تعارض منافع صورت نگیرد.

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط