• 9670
  • 268 مرتبه
  • 1402/06/14 11:29:44 ب.ظ

افتضاح مهاجرت شغلی پزشکان

افتضاح مهاجرت شغلی پزشکان

⛔️ این روزها بنا به اعلام رسمی سازمان نظام پزشکی، مهاجرت شغلی پزشکان ( کار کردن پزشکان خارج از حدود رشته خود) ، از مهاجرت به خارج از کشور بسیار بیشتر و خطرناک تر است. 

⚠️ پزشکان کاری می کنند که در آن منفعت مالی داشته باشند نه کاری که درس آن را خوانده اند. 

⚠️ پزشکان عمومی برخلاف حدود درسی خود بجای کار در بهداشت و درمان و اورژانس ها در اعمال زیبایی دخالت می کنند!، هم مردم موش آزمایشگاهی این جماعت شده اند که روی مردم در مطب ها تمرین دوره های خود را بکنند و هم از سوی دیگر اورژانس ها و بهداشت و درمان خالی از پزشک در خط اول خود شده است! در حالی که سیاست های کلی سلامت بر اجرای پزشکی خانواده و اولویت بهداشت و درمان تاکید دارند اولویت پزشکان پول و تخلف و هرج و مرج شده است! 

⚠️ فاجعه بیش از اینهاست! تخصص بیهوشی با کمبود نیروی شدید روبرو است و اتاق عمل ها مشکل متخصص بیهوشی دارند اما همین تعداد کم هم از رشته خود خارج شده و در زیبایی که هیچ ارتباطی ندارد دخالت می کنند!، اورژانس ها خالی از متخصص طب اورژانس هستند و بیماران در حال جان دادن در اورژانس ها هستند اما متخصص طب اورژانس اجازه می گیرد که مطب تاسیس کند! و در مطب در زیبایی مداخله می کند! فوق تخصص جراحی  توراکس ، فوق تخصص جراحی قلب آنقدر کم هستند که برخی شهرها فاقد این جراحان هستند اما گاها مشاهده می شود همین معدود نیز در حال چنین تخلفاتی هستند! یکی از روسای دانشگاه اعلام کرده جراحان سرطان کشور کار را رها و در حال چنین تخلفاتی هستند! در حالی که مردم دارند جان می دهند این پزشکان با تخلف نان در خون مردم میزنند. 

مناطق محروم کمبود پزشک دارند، هنوز نیازهای اولیه بهداشت و درمان حل نشده، اما جماعتی سودجو برای کسب منفعت مالی رشته خود را رها و در حال کارهایی هستند که ارتباطی به آنها ندارد. تا مردم در صف پزشک و عمل در بیمارستانها و مراکز درمانی جان بدهند.
   
⛔️ واقعا این چه افتضاحی است و چه بیماری است که نظام درمان کشور مبتلا به آن شده است، خسارتی که مردم بر اثر این هرج و مرج در فعالیت غیرقانونی و خارج از رشته پزشکان که به آن مهاجرت شغلی می گویند، میبینند غیرقابل جبران است. به تازگی با وقاحت می گویند: تعرفه های درمانی را بالا ببرید تا ما چنین تخلفاتی نکنیم! 

این حرف مانند این است که یک سوپرمارکت، خارج از حدود قانونی خود به مردم بجای رستوران غذای گرم بفروشد! و وقتی به او بگویند چرا کار خودت را نمی کنی؟ بگوید: اجناس سوپرمارکت و درآمدش را بالاببرید تا در آن دست به این تخلفات نزنم!!!  

چطور اگر سوپر مارکتی خارج از وظیفه خود کاری انجام دهد درجا پلمب می شود اما پزشکان برای سودجویی هر کاری که در آن پول میبینند را می کنند و کسی کارشان ندارد؟ 

⛔️‌سازمان نظام پزشکی بخاطر تعارض منافع از این هرج و مرج و تخلفات سودجویانه دفاع می کند.

❌‌ تعارض منافع، تخلف و تجاری سازی طبابت را متوقف کنید.

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط