• 9599
  • 359 مرتبه
  • 1402/05/16 10:09:58 ب.ظ

بررسی عوارض هولناک واکسن های دوگانه در مقالات علمی

بررسی عوارض هولناک واکسن های دوگانه در مقالات علمی

✅موضوع مقاله اول: «تاثیرات معکوس واکسن دوگانه سیاه سرفه و کزاز»

⚠️- " نگرانی هایی در رابطه با  واکسن سیاه سرفه و اختلالات عصبی در نوزادان  مانند اسپاسم های نوزادی ، هیپساریتمی ، مننژیت آسپتیک و انسفالوپاتی وجود دارد "

📚منبع

✅موضوع مقاله دوم: «تاثیر معکوس واکسن سیاه سرفه  وکزاز»

‼️"مدارک حاکی از وجود ارتباط میان واکسن دوگانه و حساسیت آنافیلاکسی در نوزادان است.

📚منبع

✅موضوع مقاله سوم: «مرگ ناگهانی نوزاد بعد از واکسیناسیون»

📣این مقاله به بررسی علت مرگ 57 نوزاد  کمتر از 2 سال بلافاصله بعد از واکسیناسیون پرداخته است .31 مورد از نوزادان پرونده های واکسیناسیونشان موجود بود .از میان این 32 نفر ، 7کودک در طی 7روز پس از واکسینه شدن از بین رفته اند .در اکثر این نوزادان بعد از واکسینه شدن علایم سرماخوردگی و تب دیده شده است که بعد از آن وضعیت جسمی آنها وخیم تر شده 3 نفر از این  نوزادان  واکسن هموفیلوس  انفولانزای نوع B  و اِس پنومونیه  زده بودند .در تمام این موارد وجود نوتروفیل  در طحال مشاهده شده بود .

📚منبع

✅موضوع مقاله چهارم: «واکسن سیاه سرفه و کزاز»

❌دربخشی از این مقاله به عوارض جانبی واکسن دوگانه سیاه سرفه و کزاز اشاره شده است : 
"در صورت مشاهده هر گونه حساسیت آلرژیک ، کودک شما نباید واکسینه شود.  بعد  از واکسیناسیون ، اگر فرزند شما دارای این علایم بود حتما اورژانش را خبر کنید :خواب آلودگی شدید ؛ غش ، سردرد شدید یا استفراغ ، تحریک پذیری ، گریه بیش از حد (مثلا یکساعت) ، گیجی ، تشنج ، کبود شدن ، تب شدید.

📚منبع

✅موضوع مقاله پنجم : «واکسن های دوگانه و سه گانه»

💉💉💉عوارض واکسن سه گانه کودکان زیر 7 سال :
ممکن است یک یا دوساعت پس از تزریق واکسن این علایم شدید دیده شود که باید سریع به پزشک مراجعه کرد : «مشکل تنفسی ، تورم صورت یا گلو ، ضربان سریع قلب ، سرگیجه ، ضعف ، درد شدید ، قرمزی تورم و  خونریزی در محل زدن واکسن.»
چه کسانی نباید از این واکسن استفاده کنند : کسانیکه از سندروم Guillain-Barré رنج می برند . کسانیکه در واکسیناسیون دفعه اول آلرژی و حساسیت از خود نشان داده اند . 

📚منبع
 

 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط