• 8543
  • 491 مرتبه
  • 1401/10/28 11:46:19 ب.ظ

در صورت تصویب طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی چه بندهایی اجرا می گردد؟

در صورت تصویب طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی چه بندهایی اجرا می گردد؟

🌸 در صورت تصویب طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی چه بندهایی اجرا می گردد :

1- بزرگترین تحول در نظام آموزش پزشکی پس از انقلاب : به منظور افزایش کیفیت آموزشی، افزایش ظرفیت، آموزش و پژوهش پزشکی از وزارت بهداشت به وزارت علوم منتقل می شود .
2- وزارت علوم مکلف است سالانه 40% به مجموع ظرفیت پذیرش دانشجو هر یک از رشته های رشته پزشکی و دندانپزشکی اضافه شود تا سرانه پزشک فعال به 30 نفر و سرانه دندانپزشک به 10 نفر برسد (در هر 10 هزار نفر)
3- پس از رسیدن به سرانه فوق، وزارت علوم مکلف است در سالیان بعد سرانه موجود را حفظ نماید .
4- وزارت علوم مکلف است سالانه 30% به ظرفیت تخصص اضافه نماید تا وقتی که سرانه متخصص فعال به حد نصاب 25 پزشک متخصص برسد .
5- وزارت علوم باید زمینه ای فراهم نماید که 80% پزشکان عمومی، وارد آموزش تخصص شوند ( ومافیای بوجود آمده شامل انحصار پزشک متخصص نابود شود)
6 کلیه دانشجویان دوره روزانه رشته های پزشکی ودندانپزشکی عمومی ومتخصص، متعهد به خدمت تمام وقت در بخش دولتی به مدت 2 برابر زمان تحصیل هستند و در این مدت حق افتتاح مطب ندارند (حق ندارند سریع پس از تحصیل برای خود تجارتخانه باز نمایند)
7-  وزارت علوم موظف است ظرف 6 ماه پس از تصویب این طرح، امکان پذیرش رشته های پزشکی خانواده، وانواع گرایشات طب سنتی را از طریق ازمون سراسری فراهم آورد ( که امروزه مافیا طب سنتی را منوط به داشتن مدرک پزشکی عمومی نموده است).
8- وزارت علوم موظف است ظرف مدت 6 ماه امکان پذیرش دانشجو را در رشته های طب سالمندی، بیماری های داخلی، بیماری های کودکان، جراحی عمومی، زنان و زایمان، طب اورژانس و بیماری های عفونی بصورت تخصص پیوسته فراهم نماید ( تا همانند این روزها دروغ نگویند کسی وارد رشته تخصص نمی شود!!! )
9- کلیه پزشکان خارجی نیز می توانند بر اساس قواعد تعیین شده در ایران به طبابت بپردازند (و طبابت مختص تافته های جدا بافته داخلی نباشد)
10- کلیه پزشکان خارجی که در دانشگاه های ایران دوره پزشکی گذرانده باشند مجاز به طبابت در ایران باشند و پزشکان ایرانی هیچ امتیاز ویژه ای نسبت به آنها نخواهند داشت .
11-بند بسیار مهم : وزارت علوم مکلف به دایر کردن رشته های مراقبت دهان ودندان در مقطع کارشناسی است و فارغ التحصیلان این رشته نیز می توانند بر اساس ضوابط خدمات مربوط به دهان ودندان ارائه نمایند (برای مثال دانشجوی کارشناسی دندانپزشکی بسیاری از کارهای ساده دندانپزشکان امروزی همچون کشیدن، پر کردن، ترمیم، درمان ریشه و... را نیز می تواند انجام دهد و نیاز به 6 سال تحصیل ندارد) .
12- بند مهم : وزارت علوم مکلف به دایر کردن رشته های مراقبت سلامت در مقطع کارشناسی است (بسیاری از خدمات سلامت داشتن تحصیلات کارشناسی کافی است ونیاز به درس های متفرقه ندارد)

✌️ ما بصورت یقین اعلام می کنیم هنگامی که این طرح به صحن علنی مجلس راه یابد تمام مافیای پزشکی که در این 40 ساله روی هم انباشته شده به میدان خواهند آمد (قطعا مرندی یک از عوامل اصلی مخالفت همیشگی است) اما باز هم خوش بین هستیم که نمایندگان مجلس از پس مافیای قدرتمند دارو ودرمان بر آیند ...

#طرح_اصلاح_نظام_آموزش_پزشکی

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط