گزیده ای از سخنان آیت الله تبریزیان: عظمت طب اسلامی

گزیده ای از سخنان آیت الله تبریزیان: عظمت طب اسلامی

🔸 ما روایات متعدد صحیح السند راجع به حجامت داریم که قابل انکار نیست .

🔶 پیامبر (ص) هر گاه بیمار میگشت به حجامت پناه می بردند وبیماری خود را با حجامت درمان می نمودند .

🔸 حجامت این خصوصیت را دارد که می تواند درمان تمام بیماری ها باشد، وبشر به کمک حجامت می تواند از دارو و درمان بی نیاز شود .

🔶 پیامبر (ص) می فرمایند : بهترین درمان بیماری ها حجامت، فصد، ومصرف سیاهدانه می باشد .

🔸 از روایت بالا می توان فهمید اگر افراد بتوانند حجامت را بصورت اصولی واسلامی انجام دهند حجامت جایگزین مناسب عمل جراحی می باشد .

🔶 هنر در خارج کردن عضو نیست 🔪 بلکه در درمان آن عضو است .

🔸متاسفانه امروزه می بینیم جراحان هنگام بیماری، صورت مسئله را پاک می کنند وعضو را خارج می کنند یک روز کیسه صفرا را از بدن خارج می کنند یک روز رحم زنان را خارج می کنند یک روز طحال را خارج می کنند یک روز آپاندیس را خارج می کنند این نوع درمان هنر نیست .

🔶 در واقع مکانیسم کار حجامت وفصد در یک منطقه خاص که بیماری آن را فراگرفته است این است که ما به کمک حجامت وفصد خون آن منطقه که عفونت و خرابی آن را فراگرفته خارج می سازیم وهمین خروج خون کثیف منطقه مورد نظر درمان کننده است واین کار جایگزین عمل جراحی می باشد .

🔸 امروزه بسیاری از داروهای شیمیایی ( #مسکن_های_شیمیایی ) دارو نیستند واسم دارو را نمی توان برایشان گذاشت، دارو چیزی است که پس از مصرف یک هفته الی دوهفته بیمار تا آخر عمر درمان شود ودیگر نیاز به دارو نداشته باشد اما هنگامی که در طب شیمیایی برای کنترل چربی خون بیمار نیاز دارد تا آخر عمر مواد شیمیایی مصرف نماید این دیگر دارو نیست بلکه فقط کنترل کننده بیماری می باشد همانند مسکّن ها که تا زمانی که آن ها را مصرف نماییم دردی وجود ندارد اما به محض قطع کردن مسکّن درد دوباره بر می گردد اسم این را دارو نمی توان گذاشت اینها #مسکن ( #مسکن_های_شیمیایی ) هستند .

🔶 هنگامی که برای درمان دیابت، فشارخون، تیروئید می گویند این ماده شیمیایی را تا آخر عمر مصرف کن این دیگر #دارو نیست بلکه مسکّن است که تا زمانی که باشد کنترل می کند وهنگامی که استفاده نگردد بیماری بر می گردد .

🔸آن چیزی که در طب اسلامی وجود دارد ودر طب های دیگر وجود ندارد #دارو است همانند #عسل #سیاهدانه #حجامت و #فصد و #داروهای_طب_اسلامی این ها به گفته پیامبر (ص) #دارو و #درمان هستند .

#مسکن_های_شیمیایی

#دارونماهای_شیمیایی

#حجامت_فصد_عسل_سیاهدانه_دارو_است.

#آینده_متعلق_به_طب_اسلامی_است.


🌼 دفتر آیت الله تبریزیان 🌼

فایل های پیوست