• 9029
  • 718 مرتبه
  • 1402/01/18 02:35:51 ب.ظ

بررسی خواص کندر از دیدگاه علمی 2

بررسی خواص کندر از دیدگاه علمی 2

🕋 پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله:

✍️«کندر بخورید؛ زیرا همان‌طور که انگشت، عرق را از پیشانی پاک می‌کند، کندر هم سوزش قلب را می‌برد و کمر را محکم و عقل را زیاد می‌کند و ذهن را ذکاوت و چشم را جلا می‌بخشد و فراموشی را از میان می‌برد.»
(بحارالانوار (ط-بیروت) ج 59، ص 294)

📌درمان روماتیسم:

آنها با مهار لکوسیت الاستاز و تجزیه گلیکوزامینوگلیکان ها، شرایط التهابی را در دوره روماتیسم کاهش می دهند. 

📌اثرات ضد التهابی:

این ماده ارزشمند لیپوکسیژناز را مهار می کند و از آزاد شدن لوکوترین ها جلوگیری می کند، بنابراین اثر ضد التهابی در کولیت اولسراتیو، سندرم روده تحریک پذیر، برونشیت و سینوزیت دارد.

📌درمان آسم:

📗طبق تحقیقات بعمل آمده، کندر هندی ممکن است به بهبود علائم آسم (لینک) کمک کند. استنشاق و مصرف بوسلیا اولیبانوم خطر ابتلا به آسم را کاهش می دهد.

✍️ یک مطالعه کوچک نشان داد که افراد مبتلا به آسم که 300 میلی گرم رزین کندر هندی را سه بار در روز مصرف کردند، علائم خود را بهبود بخشیدند. 

📌درمان سرطان:

 (لینک)⚠️مطالعات روی موش ها نشان داده است که کندر هندی ممکن است به کشتن برخی از سلول های سرطانی و کاهش رشد برخی دیگر کمک کند.

⏮در واقع اسیدهای بوسولیک اثر ضد تکثیری بر تومورها دارند. آنها از تکثیر سلول های تومور زیر مجموعه لوسمی و گلیوبلاستوما جلوگیری می کنند.
 
📌درمان عفونت های دهان

🧪اسید بوسولیک موجود در کندر هندی باکتری ها را از بین می برد. به همین دلیل است که برخی تحقیقات نشان می دهد که کندر هندی ممکن است عفونت های دهان، گلو و لثه از جمله گلودرد استرپتوکوکی و التهاب لثه را درمان کند.

📚منابع:

منبع 1

منبع 2

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط