• 5306
  • 1632 مرتبه
  • 1400/09/16 01:18:14 ق.ظ

درمان بواسیر1

درمان بواسیر1

زنیان و گردو . امام صادق علیه السلام فرمودند زنیان و گردو در صورتی که جمع شوند بواسیر را می سوزانند و درمان می کنند ، باد را نیز طرد می کنند . 

 مرکب شش (قرص خون) . بنا بر فرمایش حضرت رضا علیه السلام برای بادها (التهابات داخلی) و بواسیر مفید است .

 درمان بواسیر سخت و شدید . امام صادق علیه السلام فرمودند برای بواسیری که شدید است :
(مرحله ی اول) تره ای بگیر که تهش سفید است (نوعی تره ی شامی هم وجود دارد که تهش قرمز است) ، آن قسمت سفیدش را قطع کن ، آن را بدون شستن خرد کن . کوهان شتر بگیر و آب کن و روی تره ها بریز  و آن را روی آتش قرار ده تا پخته شود ، پوست ده عدد گردو را بگیر و آن را بکوب با ده درهم (32.5 گرم) پنیر ایرانی (پنیر گاو و گوسفندانی که در ایران پرورش می دهند) ، وقتی تره پخته شد گردو و پنیر را نیز روی آن بریز سپس آن را از آتش پایین بیاور و ناشتا با نان بخور و بعد از این غذا چیزی نباید بخوری تا سه روز یا هفت روز.  
(مرحله ی دوم) بعد از آن سه یا هفت روز غذای دیگری سفارش کرده اند : ابهل تفت داده شده با نان و مغز گردو ، این غذا نیز به مدت سه یا هفت روز ناشتا باید خورده شود (هنگام بعد از ظهر می توان غذای دیگری به دلخواه میل نمود).                                                                                      (مرحله ی سوم) 106 گرم روغن ارده ی گنجد ناشتا بخورد و 212 گرم کند نر آسیاب کند و خشک بخورد و بعد از کند باز 106 گرم از روغن ارده ی کنجد بخورد . (هنگام بعد از ظهر می توان غذای دیگری به دلخواه میل نمود). 
امام فرمودند نام خدا را هنگام مصرف این غذاها بگویید و با تکیه به نام خدا این کارها را انجام دهید . (تنها دارویی که در روایات به شکل غذا آمده است همین روایت است)

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط