• 9131
  • 321 مرتبه
  • 1402/02/01 08:15:16 ب.ظ

چرا ما مسلمانان نتوانستیم حتی یک فرهنگ را به دنیا سرایت دهیم ؟

چرا ما مسلمانان نتوانستیم حتی یک فرهنگ را به دنیا سرایت دهیم ؟

💢 چرا 

📌 چطور شد اروپا با این همه بی فرهنگی و بی بند و باری و ولنگ بازی توانست فرهنگ بی ارزش، سبک زندگی، غذاها، داروها، ساختمان سازی، شهر سازی، قوانین و سیستم هایش را به تمامی دنیا تحمیل کند و قالب کند ؟

⚠️ ولی ما مسلمانان با وجود اینکه اسلام فرهنگ عظیم، سبک زندگی سالم، نظام زندگی بی نظیر، هزاران سنت خوب و پیشرفته، غذاهای سالم، نظم دقیق و حکیم در خوردن و خوابیدن و فعالیت و کار کردن و... دارد ولی نتوانستیم حتی یک فرهنگ را به دنیا سرایت دهیم ؟

📍 اروپا توانست به تمام مردم جهان گوشت خوک و پی خوک را به عنوان کپسول بخوراند، به تمام مردم دنیا الکل را با برندهای خاص و در قالب شربت بنوشانند و انواع غذاهای نا سالمش را به دنیا تحمیل کند.

〽️  ولی ما نتوانستیم فرهنگ ذبح، تحریم گوشت خوک، تحریم الکل، حجاب، بیداری آخر شب، روزه ماه رمضان، وضو و انواع غسل، نماز، دو وعده غذا خوردن، شروع و ختم کردن غذا با نمک، نان جو و.... را به دنیا تسری دهیم .

🖍 آن ها توانستند موسیقی و انواع ترانه ها، انواع برهنگی، انواع واکسن، انواع مشروب و نوشیدنی و انواع نوشابه را به دنیا تحمیل کنند .

❗️ ولی ما نتوانستیم انواع دعا، قرآن، تواشیح، مداحی، انواع حجاب و پوشش، داروی امام کاظم علیه السلام (که بهترین واکسن است)، شربت امام رضا و شربت امام صادق علیهما السلام، سکنجبین و.... را به دنیا تحمیل کنیم.

♨️ چرا نتوانستیم معماری اسلامی، شهر سازی اسلامی، فرهنگ مسجد محوری، انواع مکتب های اسلامی را بجای معماری و شهرسازی و مدارس به روش غربی حد اقل در کشورهای خودمان نهادینه کنیم.

🔺 تمام تقصیر در گردن مدعیان دین است که فقط ظاهر دینی دارند و در حقیقت دین دار نیستند، این افراد علوم اسلامی و علوم اهل بیت علیهم السلام را قبول ندارند و در هنگامی که به مشکلی برمی خورند سریعاً از علوم غربی بهره می گیرند، مثلا برای درمان به کشورهای غربی می روند و .....

📌 متأسفانه برخی افراد هنر سرکوب هر حرکتی به سمت سبک زندگی اسلامی و فرهنگ اسلامی را دارند، به همین روش خیلی خوب توانستند طب اسلامی را سرکوب کنند .

📌 غرب و نفوذی هایش توانستند اقتصاد ربوی و نظام بانکداری ربوی را به ما تحمیل کنند، در حالی که ما باید اقتصاد بدون ربا و صرافی اسلامی را لا اقل در کشورهای خودمان اجرا کنیم .

〽️ جالب است که در کشورهای غربی به سود سه یا دو درصد بانکی قانع هستند، ولی در کشور اسلامی به سود بیست درصد قانع نیستند؟!

این نفوذ غربی ها حتی در منازل ما هم مشهود هست، امروزه شاهدیم که اکثر آشپزخانه ها به شکل اوپن (open) اروپائی شده، دستشوئی های غربی، حمام های غربی، ظرف و ظروف غربی و....

🖍 لباس ها تماما از غرب الگو گرفته شده، لوازم آرایش، انواع رنگ مو، انواع کرم ها و.... ولی در اصل همه آن ها پایه ی اسلامی دارند که فراموش شده .

🌀 اگر هم کسی این ایده را مطرح می کند فوراً سرکوب می شود. متأسفانه در عمل مردم جز چند مورد از تطابق دین را ندیدند و همین باعث شده که برخی از مردم از دین زده شوند.

🔸 مگر اسلام چیست که بخشی از مردم از آن بدشان آمده؟ آن چیزی که امروز مرسوم شده در حقیقت فرهنگی غربی به رنگ اسلامی است و همین باعث شده تا بخشی از مردم از اسلام زده شوند، زیرا اسلام حقیقی را مشاهده نکردند .

❌ متأسفانه امروزه در تمامی جزئیات زندگی مردم دخالت می شود و مردم این را از دین می بینند در حالی که اسلام حقیقی اینطور نیست.

🔰 مردم اسلام حقیقی و اسلام اهل بیت علیهم السلام که آسان و سهل است را ندیدند بلکه اسلام پر از اجتهادات نادرست و سختگیرانه را دیدند.

💠 امروزه ما متدینین با کارهای ناشایست خود چهره اسلام و اهل بیت علیهم السلام را بد جلوه دادیم. متأسفانه شاهدیم که قداست و اعتبار و یاد اهل بیت علیهم السلام از بین رفته است. 

⚠️ شاید بتوان گفت که یک دوره تاریک و ظلمات در پیش داریم که پایان آن معلوم نیست.

#فرهنگ_غربی
#سبک_زندگی_اسلامی
 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط