• 8630
  • 966 مرتبه
  • 11/17/1401

🥄  قاشق

🥄 قاشق

🖍 تقریباً بیشتر کشورها به این سمت می روند تا از قاشق های استیل استفاده کنند و متأسفانه خوردن با دست به خصوص در بعضی از کشورها مانند ایران منسوخ شده است و صرفاً کشورهایی مانند عربستان و کشورهای آفریقائی تا کنون با دست غذا می خورند .

📍 این سؤال مطرح است که آیا خوردن غذا با دست مطلوب و کار پسندیده است و  فوائد و منافع دارد یا خیر؟ 

🔰 این مقدار مسلّم است که پیامبر صلی الله علیه وآله و اهل بیت با دست غذا می خوردند و با دست آب می نوشیدند و می فرمودند دست ها بهترین ظرف های شما هستند و تأکید فراوانی برای لیسیدن ظرف ها و انگشتان پس از غذا داشتند .

❇️ شنیده ها حاکی از وجود منافع فراوان در این است تا جائی که میگویند لیسیدن هر انگشت خواص درمانی متعددی دارد .

💢 ولی این مقدار مسلّم است که در بعض کشورهای اسلامی مانند ایران بسیاری نسبت به این کار کراهت دارند و آن را چندش آور تصور می کنند و آن را مایه عقب ماندگی و کثیفی می شمارند .

◀️ البته ما از خوردن غذا با قاشق ممانعت نمی کنیم و از این کار بدمان نمی آید بلکه این تفکر را داریم که این کار با فرهنگ تر، پاکیزه تر و زیباتر است. ولی یک مقدار نسبت به قاشق های استیل حساسیت داریم زیرا استیل یک نوع آهن است و بر اساس روایات آهن بدون شک نجس است، به این معنی که نمی شود آن را خورد، حتی بعنوان مکمل آرد یا غذا و حتی نمیتواند در تماس با غذا باشد مانند قاشق .

📌 قاشق با غذا تماس دارد و کسی که غذا می خورد آن را وارد دهان خود می کند و از طرف دیگر شدیداً نهی شده و هر روز مردم بیمارتر می شوند و به بیماری های عجیبی مبتلا می شوند که شاید در کشورهائی که از قاشق استیل استفاده نمی کنند این بیماری ها کمتر دیده می شود.

💠 از این جهت بخاطر جمع بین حقّین خوب است از قاشق غیر استیل و غیر آهن استفاده شود و باید این فرهنگ غلط عوض شود .

🔱 سزاوار است افرادی که می توانند و دنبال کسب و تجارت هستند آستین همت را بالا بزنند و قاشق های ظریف بلوری، سفالی، چوبی، سنگی، چینی و با فلزات کم خطر تولید کنند تا بتدریج این فرهنگ غلط کنار برود .

〽️ البته این توصیه ها در گذشته بوده و بر این کارها تأکیدات فراوان کردیم و تا حدودی مثمر ثمر واقع شده و عده ای متصدّی این کار شدند و در فضای مجازی مطالبی حاکی از تولید و عرضه چنین قاشق هایی وجود دارد، ولی این کافی نیست چون قرار است یک حرکت همگانی و تغییر جدی صورت بگیرد .

🔸 عمده مشکل مردم بخصوص مؤمنین و طرفداران طب اسلامی نبود جایگزین است و اگر جایگزین باشد هیچ بعید نیست که موارد مفید را جایگزین موارد مضر کنند.

⚠️ البته عامه مردم با تبلیغ دشمنان از این وادی ها دور هستند و دیر متوجه می شوند ولی ما باید شروع کنیم شاید آرام آرام جا بیفتد و به گوش مردم برسد .

🔹 اگر امورات و رسانه قدری در دست ما بیفتد خیلی زود مردم از بسیاری از بیماری ها و رنج ها نجات پیدا می کنند، بخصوص انواع فلج، دیستروفی، آتروفی، دوشن، گیلان باره، ام اس، ای ال اس، میاستنی و انواع فلج، تشنج، صرع، اوتیسم، سی پی، جن زدگی و مانند این ها است.

❌ گرفتاری بشر با جن در حال رشد است و به زودی فراگیر می شود و یکی از علت هایش قاشق استیل است .

#سبک_زندگی_اسلامی
#قاشق
#آهن

🌐 دفتر آیت الله تبریزیان 
 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط