• 8341
  • 568 مرتبه
  • 10/08/1401

مخالفین طب اسلامی بدون مطالعه انتقاد نکنند

مخالفین طب اسلامی بدون مطالعه انتقاد نکنند

حجت الاسلام محمدحسین ملک زاده می گوید :

👈مؤلفان کتاب طب الأئمه ناشناخته هستند، و در وجود خارجی ابنا بسطام تردید است و در کتب رجالی چیز خاصی در مورد آنها ذکر نشده است (بنقل از👈شبکه اجتهاد)

🔶و اما پاسخ 👇

✍️نظر علمای رجال پیرامون شخصیت نویسندگان کتاب طب الأئمه (مشهور به ابنا بسطام)

⬅️ نجاشی

نجاشی👈بزرگترین عالم رجالی بنقل از ابوعبدالله بن عیاش جوهری درباره حسین بن بسطام می‌نویسد: 
«حسین بن بسطام ابن شاپور زیات به همراهی برادرش ابو عتاب کتابی در علم طب نگاشته است که دارای نکات سودمند فراوانی است. آنان در این کتاب به بیان طب از راه مواد غذایی و فواید آن و همچنین از راه ادعیه پرداخته‌اند. حسین شخصیتی اهل علم بوده و از ادبیاتی قوی برخوردار بود و قدرت شعر و خط زیبایی داشت. خداوند او را رحمت فرماید. وی در سال ۴۰۱ هجری درگذشته است» . (رجال النجاشی : 39)


⬅️ سید محسن امین :

سید محسن امین، صاحب کتاب ارزشمند اعیان الشیعة دراین باره می‌فرماید:
«عبدالله و حسین، دو فرزند بسطام بن شاپور زیات، کتابی در طب ائمه علیه‌السّلام نگاشته‌اند که مجموعه روایاتی درباره خواص خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها و دعا برای رفع امراض می‌باشد. (اعیان الشیعه 4 : 30)


⬅️ سید حسن امین :

سید حسن امین هم می‌گوید: «حسین بن بسطام بن شاپور زیات و برادرش ابو عتاب عبدالله بن بسطام بن شاپور هر دو از علمای شیعه و از قدمای اصحاب می‌باشند. آنها کتابی در علم طب به نام طب الائمة نگاشته‌اند و در آن از جابر بن حیان از امام جعفر صادق علیه‌السّلام روایت کرده‌اند». (مستدرکات اعیان الشیعه 3 :47 )

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}