• 7928
  • 737 مرتبه
  • 05/13/1401

حفظ و گسترش طب اسلامی

حفظ و گسترش طب اسلامی

 عزیزان درباره آشنایی با طب اسلامی و یادگرفتن این طب و در مساله انتخاب استاد دقت بفرمایند .

 زیرا در این عرصه شیاد و فرصت طلب زیاد است ولی در این دوره افرادی وجود دارند که واقعا دانشمند هستند و می توانند طب را اصولی و اساسی آموزش دهند و برای آینده طبیبانی لایق و زِبَر دست پرورش دهند .

 الان یک عده ای به بهانه اعمال یداوی و آموزش اعمال یداوی راه افتاده اند و از این شهر به آن شهر می روند و در عین بیسوادی و جهل کلاس های اعمال یداوی را برگزار می کنند و مبالغ کلان می گیرند، ممکن است بعضی ها قبلا نماینده بودند ولی بخاطر این کارها و عرضه داروی تقلبی عزل شدند .

 این ها ربطی به طب اسلامی ندارند و ما از آن ها و کارهایشان برائت می جوئیم . کاسبانی بی انصاف و شیاد به تمام معنی که در این شرایط گرانی مردم را سرکیسه می کنند .

باز یک عده ای در قم دارو می سازند و به شکل گسترده می فروشند و فقط یک کلمه بلدند و آن کلمه ی کاشر (یعنی استاندارد حلال اسرائیل و یهود) است و غیر از آن دیگر هیچ بلد نیستند و شاید جزوه در حد فوائد دارو ارائه بدهند، این ها صفر اندر صفرند و حالت نفاق دارند .

خوبی دوره های طب اسلامی به طور کلی این است که افرادی که واقعا دانشمند و دانا هستند و حکم گوهر گران بها را دارند، شناخته می شوند و تفاوت دانشمندان از بی سوادان نمایان می گردد، مردم عزیز وجود این بزرگان را مغتنم شمرده و نهایت استفاده از آن ها را بکنند.

افرادی هستند که برای رضای خدا و دور از مادیات و تجارت در حال فعالیت اند و صرفا در خدمت علم و دانش و آماده به خدمت هستند این ها آزموده شدند و پیروز و موفق از امتحان ها خارج شدند .

اینطور افراد می توانند زیاد شوند چون طب اسلامی در حال گسترش است و به صورت خزنده پیشرفت می کند، افرادی که استحقاق این صفات نیک را دارند و اکنون در حال فعالیت اند افرادی مانند: آیت الله شاکری املی، آیت الله باقری اصفهانی و حجت الاسلام والمسلمین آیت اللهی هستند.

افرادی دیگر هم هستند که خالصانه و بی سر و صدا فعالیت می کنند مانند سید بزرگوار حسینی بوشهری، حجت الاسلام والمسلمین صداقتی و حجت الا سلام والمسلمین ابراهیمی.

خیلی امید داشتیم جناب آقای غفاری با توجه به دانش و هوشی که دارند حالت یک قطب پیدا کنند و برای علم طب و مردم مفید و مؤثر باشد و از نظر علمی و پیشرفت علمی تأثیر گذار باشند و هنوز این انتظار را داریم . حقا باید گفته شود که ایشان جزو افراد کاسب و طمعکار نیستند و آن پتانسیل را برای مفید بودن دارند .

ما از افرادی که انتقادهای علمی دارند هیچ وقت ناراحت نمی شویم و انتظار داریم انتقادات در راستای ارتقای علم و دانش باشد .

 

در این زمان حساس برای یک مرحله جدید و دنیا و نظم جدیدی آماده می شویم ، در این دوره باید با کار و فعالیت علمی پایه های علمی طب اسلامی را بیش از پیش مستحکم کنیم و برای تحولات آینده آماده تر باشیم.

 حدس ما این است که دوره سخت تری پیش رو خواهیم داشت و حتی بعید نیست یک جنگ تمام عیار بیولوژیکی در پیش باشد .

 در دوران کرونا یک دوره رویارویی و جنگ واقعی که حالت رسانه ای داشت را گذراندیم، جنگی که در آن به لطف خدا موفق بودیم، با وجود حملات همه جانبه ای که از طرف اربابان بی سواد طب غربی انجام می شود که متأسفانه با همراهی رسانه های خارجی و برخی رسانه های داخلی صورت می گرفت.

 خاصیت این دوره این بود که طب اسلامی در سطح کشور و جهان معروف شد و حماقت و بیسوادی و حقیقت بعضی طب غربی هر روز بیشتر نمایان می شد، مشخص شد که برخی افراد با لباس سفید چه درندگی ای دارند و چطور مردم را دریدند و به خاطر منافع خود جان هزاران نفر را گرفتند .

 الحمد لله حقیقت این مافیا بر ملا شد و همگان دیدند که بر خلاف ظاهر فریبنده، درون تاریک و ظلمانی دارند و از الفاظ رکیک که در شأن لاتهای بعضی شهرها هم نیست استفاده می کردند .

 اکنون دنیا پس از کرونا در یک شوک ویک ثبات نسبی به سر می برد و سر و صداها فعلا خوابیده مردم هم از حرف های تکراری و بی معنی طب غربی درباره کرونا خسته شدند و دیگر هیچ اهمیتی نمی دهند.

 اکنون هم با توجه به اتفاقات پیش آمده در دوران کرونا مردم هیچ تمایلی نسبت به انواع پزشکی نشان نمی دهند، ولی آن طور که پیش بینی می شود یک تراژدی دیگر که باعث تفاعل و همراهی مردم با یک بیماری و یا یک اپیدمی اتفاق خواهد افتاد .

 شاید حتی بیماری نباشد بلکه بعنوان سبک زندگی و ارگانیک، یک تجارت جهانی یا چیزی دیگر راه بیندازند . یک هیاهوی جدید و یک سر و صدای جدید، زیرا یاد گرفتند که با ترساندن مردم، بلکه با اجبار و جریمه، افکار عمومی را در دست بگیرند .

شاید مرحله بعدی به زور متوسل شوند و به زور مردم را بیمار پندارند و یک تراژدی دیگر اتفاق بیفتد.

 متأسفانه مافیای بهداشت و درمان یاد گرفتند که مردم را به زور نگهدارند و بدوشند، هر چند از نظر اقناعی و وادار کردن مردم حنایشان تا حدودی رنگ باخته باشد، گویا ما در مرحله بعدی همه چیز را به شکل زوری و تحمیلی خواهیم یافت.

 گویا صلاح این است که طب اسلامی به سمت خانگی شدن برود و عملا تبدیل به یک فرهنگ عمومی بدون تشکیلات و سازماندهی شود تا تحولات و تغییرات به اصل طب ضربه نزند .

 الان هر کس در هر حد که می تواند تبلیغ یا تدریس کند و به توده مردم آموزش دهد، حتما این کار را بکند فارغ از تجارت و سودجویی فعالیت کنند چون مافیاهای دارو و درمان با یک دانش خانگی نمی توانند مبارزه کنند .

 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}