• 7920
  • 598 مرتبه
  • 05/13/1401

ارتباط شغل و بیماری

ارتباط شغل و بیماری

 شاید اگر مطالعه آماری در مورد مشاغل و بیماری ها انجام شود به نتایج مفید و مؤثر خواهیم رسید که در پیشگیری از خیلی از بیماری های شغلی تأثیر گذار خواهد بود .

 امروزه بدترین شغل از نظر بیماری، کارمندی است که نوعاً مردم طالب این نوع کار هستند، چون در بیشتر موارد کار راحتی است و کمتر به تحرک و فعالیت سخت بدنی نیاز دارد . معروف است که کارمندی روی صندلی و پشت میز نشستن است و نهایتا جلوی تخته ایستادن است .

 بین مردم معروف است که کارمندی شغل راحتی است که حقوق ثابت دارد و نگرانی کمتری از نظر تأمین روزی خواهند داشت چه حقوق کم یا زیاد باشد .

 مشکل اصلی کارمندی این است که کارمند روزی را از دست دولت یا شرکت می گیرد و ممکن است این ذهنیت را ایجاد کند که روزی دهنده دولت و شرکت است و به تدریج این ذهنیت که خداوند روزی دهنده است کم رنگ خواهد شد یا از بین خواهد رفت.

از زمانی که نظم استعماری کارمندی و تأمین درآمد دولت ها بوجود آمده؛ خواستن روزی از خداوند متعال کم رنگ شده .

از طرف دیگر کم کاری و فعالیت کم و زندگی روغن نباتی و غذاهای شرکتی کارمندان، باعث بروز بیماری های مشابه در کارمندان شده، بخصوص این سه بیماری معروف: دیابت، فشار خون و چربی خون، در اصل می توان گفت که این ها بیماری کارمندی هستند.

و در مرحله بعد چربی کبد و بیماری های قلبی و عروق و در مرحله سوم انواع سرطان ها .

البته بیماری هایی مانند سنگ کلیه، پروستات و بواسیر نیز به دلیل زیاد پشت میز نشستن طبیعی محسوب می شود . از طرف دیگر مسأله چاقی و اضافه وزن که معضل مهمی است. البته این ها بیماری های شایع هستند ولی باید دانست که بیشتر بیماری های فعلی کارمندی است .

یکی از معضلات مهم که باید به آن اشاره کردن دعا نکردن برای افزایش روزی است، یعنی این مهم که مردم روزی خود را از خداوند متعال بخواهند و برای افزایش آن مرتب دعا کنند کمرنگ شده . البته از طرف دیگر ارتباط مردم خصوصا کارمندان با حرم و حسینیه خوب است و آن نقص را جبران می کند و شاید بتوان گفت که کارمند بیشتر از کاسب در صف جماعت دیده میشود .

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}