• 7913
  • 1027 مرتبه
  • 05/11/1401

درباره خام خواری

درباره خام خواری

امروز مسأله خام گیاه خواری در دنیا مطرح است که انسان غذای پخته نخورد و کلا مواد گوشتی و حیوانی نخورد و صرفا خام گیاه خوار باشند.

 آیا این کار درست است یا خیر؟
آیا آب درمانی (یعنی به مدت یک یا دو ماه فقط آب بنوشند و چیزی دیگری نخورند) و نخوردن غذا درست است یا نه؟!
آیا این ایده درست است و از نظر طب اسلامی این کار مجوز دارد و آیا منفعتی در آن هست یا خیر؟

حقیقت این است که طب اسلامی کلا طرفدار کم خوری و کم نوشی است، ولی در این حد شاید صلاح نباشد و می تواند جایگزین داشته باشد.
 

کلا غذای پخته برای بدن بهتر است، زیرا با پختن، غذا له شده و بهتر هضم میشود تا غذای نپخته که هضمش سخت تر است، زیرا نیاز به پختن و له کردن در معده دارد .

افرادی ممکن است از روش خام گیاه خواری تا حدودی خیر دیده باشند، ولی باز افرادی از این کار آسیب دیدند، مثلا مواردی را مشاهده کردیم که ویلچری شدند و حتی مردند .

برنامه جایگزین به این شرح است :

1️⃣ خوردن ثرید (ترید) سرکه و روغن زیتون و نان که انسان می تواند این را غذای اصلی خودش قرار دهد .

2️⃣ خوردن نان با شیر، یا نان با نمک که غذای عمده حضرت امیر علیه السلام بوده .

3️⃣ خردن کرکور که چیزی است در حد سوپ و با استفاده از نخود و عدس و چیزی دیگر تهیه می شود.

4️⃣ استفاده از تلبینه، یعنی گندم یا جو خوب پخته شود و شیر و عسل به آن اضافه شود .

5️⃣ حداقل هر چهل روز یکبار گوشت بخورد بشکل آب پز یا بریان .

6️⃣ خوردن نان لازم است و بهتر آنکه بجای خام خواری نان جو بخورند که درمان بیماری ها است .

7️⃣ یکسری از گیاه ها حالت درمانی برای همه بیماری ها دارند و حتماً باید از آن ها استفاده شود، مانند: برگ چغندر، کاسنی، خرفه، ریحان کوهی، کدو، بادنجان بخصوص در تابستان، و همچنین خوردن مواردی مثل شیر گاو، روغن زرد و مانند اینها .

در این میان خوردن خرما بسیار لازم است و همچنین شکر سرخ، عسل و انجیر . انسان می تواند روزی یک یا دو وعده غذا بخورد و عمدتاً روغن زیتون، سرکه و نان بخورد و هر سه روز سوپ با آن وصف حتما بخورد تا ضعیف نشود و می تواند یک برنامه هفتگی داشته باشد که غذای اصلی او ثرید (ترید) نان، سرکه و روغن زیتون باشد و هفته ای یکبار یا سوپ بخورد یا نان و گوشت  .  یا اینکه غذای اصلی او نان و شیر باشد و هفته ای یک بار سوپ یا آش یا چیزی دیگر باشد.

می تواند صبحها یا سحری سویق با خرما بخورد و شبها همان ترید یا سوپ یا حتی نان و شیر یا نان و نمک بخورد و حتما همراه آن ها سبزی های ذکر شده مصرف شود . در روایات تأکید شده که روی هر سفره حتما سبزی باشد. و حتما هر دو هفته یا حداکثر چهل روز یک بار گوشت بخورد، گوشتی که مصرف میکند، گوشت کبوتر یا گوشت گوسفند باشد .

و حداکثر برنامه آب درمانی سه روز است، آن هم آب باران، صبح حداقل دو لیوان و شب دو لیوان و هر وقت تشنه شد . همچنین می تواند تا سه روز شیر درمانی کند.

بیشتر از آن اجازه داده نشده و به صلاح نیست.

 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}