• 6906
  • 909 مرتبه
  • 05/10/1401

سرایت بیماری

سرایت بیماری

 پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به مردم، مسلمانان و علما میفرمایند چیزی بنام سرایت وجود ندارد، ولی آن ها می گویند ما حرف پزشکان را قبول داریم و حرف پیامبر معلوم نیست درست باشد و روایت ضعیف السند است . امام می فرمایند روایاتی که از ما نقل میشود را رد نکنید، شاید ما آن را گفتیم و شما در اینصورت حرف ما را رد می کنید .

📌 پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله میفرمایند: لا عَدوی ... مَن أعدی الأوّل. می فرمایند: سرایت در کار نیست، پس بیمار اول از کجا به او سرایت کرده؟!

 بیماری وبا از آب و هوا می آید، امام سجاد علیه السلام میفرمایند: اللّهمّ أمزج میاههم بِالوَباء. خداوندا آب هایشان را با وبا آمیخته گردان. پیامبر نیز میفرمایند: بقیه رجز أنزل علی بني إسرائیل یإتي ویذهب .

 پیامبر (ص) میفرمایند: إنّه لا یعدي شیئاً شیئا . یعنی کسی، کس دیگر را بیمار نمیکند .

 عجیب نیست برای مدعی علم و ایمان حرف پیامبر صلی الله علیه وآله را کنار بگذارد و رد کند و حرف غرب را قبول  میکند ؟!

 اگر احتمال می دهید این حرف منقول از پیامبر صلی الله علیه وآله درست نباشد از جهت نقل و سند، این احتمال در مورد اینکه حرف غربیان درست نباشد هم هست، از دو جهت: یکی از کجا معلوم دانشمندان غربی این حرف را قبول داشته باشند؟! نمی شود که به  تلویزیون و گفته این و آن اعتماد کرد، این هم سند معتبر ندارد . و از طرف دیگر از کجا معلوم این حرف درست باشد، چون نهایتا یک ایده و یک نظریه است، معلوم نیست درست باشد .

 روایت از این جهت مشکل دارد که یک راوی که نه ضعفش نه توثیقش ثابت شده یعنی صرفاً توثیق نشده ، ولی احتمال زیاد وجود دارد که روایت درست باشد.

 ولی مدعای بعضی از پزشکان و نقلی که از غرب و دانشمندان غربی میشود اصلا قابل اعتماد نیست، زیرا یک کافری اگر هم گفته باشد معلوم نیست به این حرف پایبند است، اگر گفته باشد احتمال دروغ و فریب زیاد است؛ زیرا منافع غرب و فروش انبوه واکسن در دروغ گفتن است.

 و نهایتا سرایت یک تئوری بیش نیست که امکان دارد روزی بیاید و این تئوری مردود شود مانند تئوری های دیگر . بنابراین اصلا قابل اعتماد نیست، از این پس باید در مقابل گفته های پزشکان و نقل قول آنها اینطور برخورد کرد. یعنی علما ملزم به رعایت قواعد در هر دو طرف نزاع شوند . به عبارت دیگر باید سند و منبع چیزهایی که از غربی ها نقل میشود ، بررسی شود .

 در جریان کرونا و این وبا که صرفاً سازمان جهانی بهداشت مدعی آن است که یک سازمان معلوم الحال و زیر نظر مافیای دارو عمل میکند، ولی تعداد زیادی از دانشمندان معروف و با سواد غربی کرونا را یک فریب میدانند .

 چطور است که بسیاری از مردم حرف این سازمان صهیونیستی و جنایت کار را باور می کنند ولی حرف های آن دانشمندان را باور نمی کنند؟!
 

آیا چیزی به نام سرایت وجود دارد؟ آیا بیماری از یک فرد به فرد دیگر  منتقل میشود؟  آیا این مساله از نظر عقلی قابل اثبات است؟! و دیگر احتمالات مطرح در این زمینه .

 مسأله کمی مشکوک به نظر می رسد، از آن جهت که ادله نقلی دال بر عدم سرایت و وجود شبهه و سوال علمی: مَن أَعدَی الأَوّل؟! یعنی از کجا به نفر اول سرایت شده و چگونه بیمار شده؟ وجود دارد .

 چه بسا کسی بگوید ویروس را در آزمایشگاه به وجود آوردند ‌و به کسی منتقل شده یا منتقل کردند، که این حرف درست نیست، زیرا نوع بیماری وبا تازگی ندارد و در گذشته دور هم بوده، زمانی که آزمایشگاه و اسمی از میکروب و ویروس نبوده .

 این مقدار مسلم است که هر کس با بیمار مواجه می شود معنایش این نیست که حتما بیمار خواهد شد .

📌 اساسا آیا در بازدم بیمار ویروس وجود دارد یا در آب دهان بیمار ویروس وجود دارد که به فرد سالم منتقل می شود؟ اساسا آیا ویروس باعث بیماری است؟ و یا اینکه اصلا چیزی به عنوان ویروس وجود دارد؟ این امر کاملا مشخص و قطعی نیست، شاید در طب شیمیائی اینچنین اعتقادی وجود داشته باشد، ولی معلوم نیست حقیقت داشته باشد . هیچ چیز مسلمی در این زمینه نیست و همه آن قابل بحث است.

حجت الاسلام والمسلمین کهنسال با رفتن داخل قرنطینه و بغل کردن بیماران کرونایی ثابت کرد چیزی بنام سرایت وجود ندارد، فریبتان دادند .

روزی که یک یا دو بیمار کرونایی وجود داشت، کرونا به تمام کشور سرایت کرد، ولی اکنون که هزاران، بلکه ده ها هزار بیمار کرونائی وجود دارد، آمار رو به کاهش است . پس سرایت کجاست!؟

چرا در عاشورا و اربعین مردم عراق کرونا نگرفتند!؟

چرا ترکمنستان کرونا ندارد؟

حالا که انتقال مشکوک به نظر می رسد، عدم انتقال دلیل نمی خواهد، زیرا مسبوق به عدم است و جریان إصالة عدم انتقال حاکم است و بدین ترتیب انتقال دلیل نیاز دارد . پس برای عدم انتقال دلیل نیاز نیست . آن هائی که قائل به سرایت هستند نیاز است تا مدعایشان را ثابت کنند.

📌 حال این سوال باقی می ماند که چرا مردم بیمار می شوند؟ احتمالاتی وجود دارد که یکی از احتمالات اینطور مطرح می شود که تمام مردم به طور تقریبا یکسان با عوامل بیرونی یعنی هوا و آب و... در ارتباطند. یعنی تمام مردم از هوا تنفس می کنند و از آب تغذیه می کنند و...

 همانطور که مشخص است مقاومت و سیستم ایمنی بدن افراد مختلف است، یک فرد مقاومت بدنی زیادی دارد، و دومی ممکن است مقاومت بدنی کمتری داشته باشد، به همین دلیل است که فرد دوم احتمال بیمار شدنش بیشتر از فرد اول خواهد بود، یعنی سیستم ایمنی بدن فرد دوم توانایی مقابله با عامل بیرونی را ندارد، این مسأله ربطی به مساله سرایت ندارد بلکه وابسته به سیستم ایمنی بدن است، از جهت دیگر هم اثبات شده که مصرف داروهای شیمیایی سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و بدن را مستعد دریافت بیماری ها می کند.

 مشاهده شده افرادی که در اغلب زمان شیوع کرونا در خانه مانده بودند و بیمار شدند، ولی بسیاری با کرونایی ها در ارتباط بوده اند و حتی بیماران کرونایی را بغل می کردند ولی بیمار نشدند .

 شاید هم مقدار گناه در این زمینه نقش داشته باشد ، یا اینکه مسأله اعتقاد و باور در این زمینه نقش داشته باشد، چون پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام سجاد علیه السلام با جذامیان در یک ظرف غذا می خوردند .

🔸 نتیجه کل بحث این است که چیزی که از روی ظن و گمان و آزمون و خطا باشد، معلوم نیست درست باشد، بلکه احتمال خطای آن بسیار زیاد است.


💠امام باقر علیه السلام: شَرِّقا و غَرِّبا فَلا تَجِدان عِلماً صَحيحاً إلَّا شَيئاً خَرَجَ مِن عِندِنا أهلَ البَيتِ. (الكافى، ج 1، ص 399 )
امام باقر علیه السّلام فرمودند اگر به شرق یا غرب عالم بروید، دانش صحیحی نمی‌یابید مگر آنچه از نزد ما اهل‌بیت بیرون می‌آید.

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}