• 9578
  • 1402/05/11 11:32:58 ب.ظ
  • 299
لاکدان (=قرنطینه) اقلیمی

لاکدان (=قرنطینه) اقلیمی

نهم مرداد، سخنگوی و. بهداشت اعلام کرد  که گرمازدگی به مرز هشدار رسیده. همزمان معاون درمان و. بهداشت هم دربارهء گرمازدگی هشدار داد . چند روز پیش هم شاکری، نمایندهء مجلس ، خواستار تعطیلی کشور به خاطر گرما شده بود. در نهایت، نهم مرداد وزیر بهداشت، خواستار تعطیلی به بهانهء گرمای هوای شد

♨️در پیشنهاد وزیر، قید شده بود که شهرهای با دمای بیش از 40 درجه تعطیل شوند!  پیشنهادی که به سرعت عملی شد و نه فقط شهرهای بالای 40 درجه، که کل کشور را تعطیل کرد.

♨️بهانهء چند سال اخیر برای تعطیلی، کرونا بود، و در مرتبهء بعد آلودگی هوا. اکنون دست‌آویز جدیدی برای تعطیلی پیدا شده است: گرما! 

❓سوال: در سال‌های قبل، مردم با گرما چه می‌کردند؟ مردم استان‌های جنوبی و گرم کشور، با گرما چه می‌کرده‌اند؟ کار و زندگی‌شان را تعطیل می‌کرده‌اند به امید این‌که هوا خنک شود؟ 

❌پیشتر و در اوایل دوران کرونا اعلام شد : هزینهء هر روز تعطیلی برای اقتصاد کشور ۲۴۵۸ میلیارد تومان است (با روند تورم، این رقم امروز بسیار بیشتر است). 

❓سوال اصلی و مهم‌: تا کجا باید به وزارت بهداشت اجازهء ترکتازی داد که اکنون به بهانهء گرمازدگی، بازهم اقتصاد کشور را فلج کند و اوضاع آشفتهء اقتصادی را آشفته‌تر سازد؟ 

▪️آنچه که اینک درکشور ما عملی شده، دقیقاً داستان ادامه‌دار قرنطینه‎ها و تعطیلی‌های مداوم است. دلسوزی‌ای در کار نیست! گول آقایان مسوول را نخوریم!

♨️تعطیلی بیشتر، به معنای فقیرتر شدن و بیچارگی بیشتر ما مردم است!

به نقل از CoronaDeception